Obchodné a dodacie podmienky spoločnosti G.D.S. Solutions s.r.o.
- V závislosti od toho, či je u nášho dodávateľa tovar skladom je dodacia lehota nábytku v rozpätí 2 - 6 týždňov.
- Dovoz a montáž nábytku sú zahrnuté v cene.
- Vykládka nábytku a likvidácia odpadu nie sú zahrnuté v cene.
- Po zaslaní Cenovej ponuky zo strany spoločnosti G.D.S. Solutions s.r.o. a jej následnom akceptovaní zo strany zákazníka sa vytvorí objednávka.
- Objednávka sa stáva záväznou po zaplatení zálohovej platby prevodom, alebo vkladom na účet firmy G.D.S. Solutions s.r.o. Zálohová platba predstavuje 50% z celkovej sumy objednávky.
- Uhradením zálohovej platby sa objednávka zo strany spoločnosti G.D.S. Solutions s.r.o. začne realizovať. Zároveň začína plynúť dodacia lehota.
- Doplatok do celkovej sumy vo výške 50% bude vystavený pri dodaní nábytku - buď vo forme hotovostného bločku /a to v prípade ak výška celkovej sumy zrealizovaného obchodu neprevyšuje 5.000 €/, alebo vo forme faktúry.
- Tovar je až do úplného zaplatenia celkovej sumy majetkom firmy G.D.S. Solutions s.r.o.
Reklamačný poriadok spoločnosti G.D.S. Solutions s.r.o.
Úvodné ustanovenia
1. Spoločnosť: G.D.S. Solutions s.r.o.
o Sídlo: Svitavská 904/20, Žiar nad Hronom
o IČO: 55175708
o Zapísaná v: OR OS v Banskej Bystrici, oddiel sro, vložka č. 45773/S
2. Účel reklamačného poriadku: Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov (ďalej len "OZ"), §18 zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZoOS"), ako aj ďalšími platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Cieľom tohto Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľov o ich právach a povinnostiach súvisiacich s uplatňovaním zodpovednosti za vady výrobkov a služieb, ktoré poskytuje spoločnosť G.D.S. Solutions s.r.o. (ďalej len "predávajúci").
3. Pôsobnosť reklamačného poriadku: Tento Reklamačný poriadok je záväzný pre predávajúceho aj pre kupujúceho vo všetkých obchodných prípadoch, pokiaľ neboli dohodnuté iné zmluvné podmienky.
Definície pojmov
1. Reklamácia: Uplatnenie práva kupujúceho na zodpovednosť za vady tovaru alebo služieb, ktoré poskytuje predávajúci, v súlade s platnými právnymi predpismi a týmto Reklamačným poriadkom.
2. Predávajúci: Spoločnosť G.D.S. Solutions s.r.o., ktorá poskytuje tovary a služby kupujúcim.
3. Kupujúci: Spotrebiteľ, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo objednáva služby na základe kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo, pričom ich používa pre vlastnú potrebu alebo pre potrebu členov svojej domácnosti.
4. Tovar: Výrobky a služby, ktoré sú predmetom kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo medzi predávajúcim a kupujúcim.
Povinnosti predávajúceho
1. Informovanie spotrebiteľa: Predávajúci je povinný informovať kupujúceho o podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv. Tento Reklamačný poriadok musí byť zverejnený na viditeľnom mieste, dostupnom spotrebiteľovi, a to:
o Na internetovej stránke predávajúceho: www.luxusnyrustikalnynabytok.sk.
o Viditeľne umiestnený v sídle a prevádzke predávajúceho, kde sú predávané alebo poskytované tovary.
2. Súhlas s reklamačným poriadkom: Uzavretím kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo medzi predávajúcim a kupujúcim kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom a potvrdzuje, že bol s jeho obsahom riadne oboznámený.
3. Práva kupujúceho: Tento Reklamačný poriadok upravuje práva kupujúceho ako spotrebiteľa v zmysle § 2 písm. a) ZoOS tak, aby neboli dotknuté jeho práva garantované kogentnými ustanoveniami právnych predpisov, najmä ustanoveniami ZoOS a OZ. Po uplynutí záručnej doby stanovenej kogentnými ustanoveniami právnych predpisov, majú podmienky stanovené v tomto Reklamačnom poriadku prednosť pred ustanoveniami právnych predpisov.
4. Zmeny reklamačného poriadku: Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto Reklamačného poriadku. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a viditeľným umiestnením v sídle a prevádzke predávajúceho.
Zodpovednosť za vady
1. Vady tovaru pri prevzatí: Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný alebo dodaný tovar pri prevzatí kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Pri dodaní tovaru prostredníctvom kuriérskej spoločnosti zodpovednosť za vady prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru od kuriéra. V prípade poškodenia tovaru počas prepravy je kupujúci povinný do 24 hodín upovedomiť kuriérsku spoločnosť o vade/poškodení tovaru a následne spísať reklamačný protokol.
2. Záruka sa vzťahuje: len na funkčné poruchy tovaru spôsobené výrobnou vadou. Záruka sa nevzťahuje najmä na:
• Vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodnej ako aj prirodzenej zmeny materiálov, štruktúry a rezby dreva.
• Vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby.
• Vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou a chemickými vplyvmi nevyhovujú tovaru.
3. Záručná doba: Ak nejde o použité tovary, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (ďalej len "záruka"). Dĺžka trvania záručnej doby sa riadi ustanoveniami právnych predpisov, najmä ustanoveniami OZ, a je stanovená na 24 mesiacov, pokiaľ predávajúci v doklade potvrdzujúcom prevzatie tovaru nevyznačí dlhšiu dobu trvania záručnej doby. Ak je na predávanom tovare, obale alebo návode k nemu pripojenému vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
4. Záručný list: Funkciu záručného listu môže plniť aj faktúra, doklad o kúpe alebo dodací list, pokiaľ to povaha veci umožňuje. Na žiadosť kupujúceho je predávajúci vždy povinný poskytnúť záruku v písomnej forme (záručný list).
5. Začiatok záručnej doby: Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky za predpokladu, že všetky podmienky uvedené v § 621 OZ boli splnené.
6. Uplatnenie reklamácie: Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
Povinnosti kupujúceho
1. Prehliadka tovaru pri prevzatí: Kupujúci je povinný tovar pri prevzatí riadne prezrieť. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré mohol kupujúci pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak kupujúci neskôr reklamuje chýbajúce príslušenstvo tovaru alebo mechanické poškodenie tovaru zistiteľné pri prehliadke. Predávajúci nezodpovedá za takéto vady ani vtedy, ak kupujúci nevyužil možnosť vykonať prehliadku tovaru pri jeho prevzatí.
2. Starostlivosť o tovar: Kupujúci je povinný udržiavať a používať tovar v súlade s pokynmi predávajúceho a výrobcu. Záruka sa nevzťahuje na vady a poškodenia spôsobené nesprávnym používaním, údržbou, zanedbaním starostlivosti alebo mechanickým poškodením tovaru zo strany kupujúceho.
3. Doprava reklamovaného tovaru: Kupujúci je povinný doručiť reklamovaný tovar na adresu prevádzky alebo sídla predávajúceho na vlastné náklady. Tovar musí byť riadne zabalený, aby sa predišlo jeho ďalšiemu poškodeniu počas prepravy. Reklamovaný tovar musí byť čistý a kompletný.
4. Poskytnutie informácií: Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný poskytnúť všetky potrebné informácie a doklady, ktoré môžu pomôcť pri správnom posúdení reklamácie. Kupujúci musí predložiť záručný list (ak bol vydaný) a doklad o kúpe tovaru alebo doklad o zaplatení ceny tovaru. V prípade nepredloženia týchto dokladov nebude reklamácia uznaná.
Spôsob uplatnenia reklamácie
1. Postup pri reklamácii: Pri uplatnení reklamácie vyplní kupujúci reklamačný protokol v spolupráci s povereným zamestnancom predávajúceho alebo určenej osoby. V protokole musí byť presne popísaná vada a spôsob, akým sa vada prejavuje. Kupujúci je povinný odovzdať vadný tovar v balení aj s prípadným príslušenstvom a dokumentáciou predávajúcemu. Reklamovaný tovar musí byť čistý a kompletný. Kupujúci musí uviesť kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), na ktorú bude predávajúci informovať o spôsobe vybavenia reklamácie.
2. Doručenie potvrdenia o reklamácii: Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný doručiť kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď; ak to nie je možné, musí byť doručené bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
3. Lehota na vybavenie reklamácie: Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy alebo má právo na výmenu tovaru za nový výrobok.
4. Evidencia reklamácií: Predávajúci vedie evidenciu o reklamáciách, ktorá obsahuje údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie. Táto evidencia je na požiadanie k dispozícii orgánu dozoru.
Spôsob vybavenia reklamácie
1. Možnosti vybavenia reklamácie: Vybavením reklamácie sa v zmysle ust. § 2 písm. m) ZoOS rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
2. Určenie spôsobu vybavenia reklamácie: Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§622 a 623 OZ); na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie uvedený v bode 1 tohto článku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
3. Odstrániteľné vady: V zmysle § 622 ods. 1 OZ, ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola táto vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak kupujúci nemôže pre opakované vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave tovar riadne užívať, má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.
4. Neodstrániteľné vady: Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že tovar má neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľnú vadu, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa tej istej vady ani po tretej oprave tovar riadne užívať. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu v prípade, že má tovar väčší počet vád a to súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní.
5. Odborné posúdenie: Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša kupujúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.
6. Náhrada škody: Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa zákona č. 294/1999 Z.z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení neskorších predpisov.
Záverečné ustanovenia
1. Právo na zmeny: Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto Reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmeny tohto Reklamačného poriadku nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho a ich viditeľným umiestnením v sídle a prevádzke predávajúceho.
2. Alternatívne riešenie sporov: Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na príslušný subjekt Alternatívneho riešenia sporov (ďalej len "ARS") po tom, čo predávajúci na jeho žiadosť o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovedal zamietavo, alebo na jeho žiadosť neodpovedal viac ako 30 dní. Orgán kontroly nad dodržiavaním povinností podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o riešení spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.